Jaguar F-type je skvelá mašina. Tvrdíme to aj v našom teste, kde dostal v hodnotení plných 10 bodov. Ideologický nástupca legendárneho E-type mal však malú chybičku krásy. Chýbal mu manuál. Viem, viem… automat dokáže radiť rýchlejšie, je úspornejší, pohodlnejší. Ale na druhú stranu, vodičovi neponúka absolútnu kontrolu nad autom.
Automobilka z Coventry sa rozhodla pre zmenu a do nových F-typov vybavených šesťvalcom začne ponúkať aj spojkový pedál. Jaguar potešil touto správou automobilových nadšencov po celom svete. Kým ostatné automobilky pokračujú v trende vytláčania manuálnych prevodoviek zo športových verzií (BMW M5, Porsche GT3…), Jaguar sa vydal presne opačnou cestou. Doteraz nemal v ponuke jediný model, ktorý by umožňoval mechanickú zmenu prevodov. Ale prečo prišla táto zmena? Odpoveď je jednoduchá, kvôli zákazníkom! Kým v BMW sa vyhovárajú, že M5 s manuálom si nájde málo záujemcov, v Jaguari sa za nič neskrývajú. Pritom odhadovaný predaj verzii s manuálom je len na úrovni 10% z celkové počtu! Kto by sa nad tým ale pozastavoval? Väčšina vodičov si kúpi F-type na parádu a nie kvôli jazdeniu na okruhoch.
Pozitívne na celej správe je, že Jaguar sa rozhodol uspokojiť aj malú skupinu zákazníkov, zatiaľ čo ostatní výrobcovia argumentujú, že automatické prevodovky radia lepšie, rýchlejšie. Teda v podstate zákazníkovi hovoria: „My vieme, čo je pre teba najlepšie“. Jaguar im dáva na výber, a to k nemu môže nakoniec prilákať nových kupcov, ktorí predtým o aute z Coventry ani nepremýšľali.
Ďalšia novinka, ktorú chystá Jaguar pre F-type je pohon 4×4. Aj keď, prítomnosti pohonu 4×4 v športovom roadsteri nerozumiem. Hlavne z dôvodu zvýšenej váhy. F-type má nadváhu už vo verzii so zadným náhonom a pohon 4×4 pridá ďalších 80kg. Ale trend je dnes jasný a zákazníci štvorkolku vyžadujú. Stačí sa pozrieť na jedného z hlavných konkurentov, ktorým je Porsche 911. Carrera s pohonom 4×4 sa totiž predáva viac než dobre. Vráťme sa ale k samotnému systému pohonu. Výkon od motora neputuje na všetky štyri kolesá neustále. V bežných podmienkach posiela softvér 100% výkonu na zadnú nápravu aby zachoval dobré vyváženie auta. V prípade potreby sa pripojí predná náprava, na ktorú vie systém preniesť až 50 % krútiaceho momentu.
Zdroj: topspeed.sk<*>
0 Comments
You can be the first one to leave a comment.