Jaguar pôvodne plánoval predstaviť svoj najvýkonnejší model až v marci v Ženeve. Lenže neustrážil reklamnú brožúru. Takže tu máme podrobné technické dáta. Je sa na čo tešiť. Britské kupé a kabriolet zvládnu stovku za 3,7 sekundy a sú prvými sériovými Jaguarmi s maximálnou rýchlosťou 200 míľ za hodinu, teda 322 km/h.

jaguar-f-type-svr-2016_07-nestandard1

O tom, že Jaguar nemal v pláne poskytnúť podrobnosti o svojom prvom modeli s prívlastkom SVR (Special Vehicle Operations), svedčí fakt, že jedinou oficiálnou informáciou k očakávanej novinke je zatiaľ strohá tlačová správa a tri fotografie. Jaguar však predbehol holandský server Autovice, ktorý vypátral a zverejnil nemeckú brožúru, ktorá údajmi rozhodne nešetrí. Vďaka tomu vieme, že F-Type SVR bude naozaj brutálnou šelmou. Pomôže viac výkonu aj nižšia hmotnosť.

O úpravy sa postarala nedávno založená divízia SVR, Special Vehicle Operations, ktorá sa, ako napovedá jej názov, špecializuje na individuálne úpravy Jaguarov, ale aj Land Roverov. A teraz z nej má vzniknúť čosi ako britské „AMG“. Jednoducho, všetky najsilnejšie verzie Jaguarov ponesú označenie SVR. To zároveň znamená koniec pôvodných prívlastkov R-S a R-S GT, ktoré zákazníkov skôr miatli. Jaguar F-Type SVR je pritom pilotným projektom tejto divízie. A je sa na čo tešiť.

jaguar-f-type-svr-2016_05-nestandard2

Základom kupé a kabrioletu je doteraz najvýkonnejšia verzia F-Type R. Jej 5-litrový 8-valec dopovaný kompresorom budil svojimi 550 koňmi (405 kW) rešpekt už doteraz. Lenže SVR ide ešte ďalej. Zvýšenie tlaku prepĺňania a úpravy v saní a výfuku priniesli novinke ďalších 25 koní navyše. Takže tu máme konečných 575 koní (423 kW). Krútiaci moment vzrástol zo 680 na 700 Nm. Tie bude spracovávať výlučne 8-stupňový automat a prenášať na zadnú nápravu cez samosvorný diferenciál.

jaguar-f-type-svr-2016_08-nestandard2

Na druhej strane stojí nižšia hmotnosť. Hliníkový F-Type SVR má na váhe 1 705 kg, čo je o 25 menej v porovnaní s F-Type R. Stoja za tým kované 20-palcové disky kolies obuté pneumatikami Pirelli P Zero, titánový výfuk, karbón-keramické brzdy, ale aj mierne odľahčená zadná náprava (- 0,6 kg). Podvozok je teraz o 3 mm nižší a pruženie tuhšie o radikálnych 41 %. Takže SVR nebude napriek adaptívnym tlmičom nič pre rozmaznaných chlapcov. Dokladujú to aj dynamické parametre.

jaguar-f-type-svr-2016_12-nestandard1

F-Type SVR zvláda stovku za 3,7 sekundy, a to tak vo verzii kupé, ako aj v podobe otvoreného roadsteru. To je zlepšenie o štyri desatiny. Rovnako fascinujúca je maximálna rýchlosť. F-Type SVR končí až pri údaji 200 míľ za hodinu, teda pri 322 km/h. Tým dáva na frak aj väčšiemu Jaguaru XK v najvýkonnejšej verzii R-S, ktorý zvládal maximálne 300 km/h. A platí to aj pre roadster, ktorý je v porovnaní s kupé pomalší len o zanedbateľných 10 kilometrov.

O potrebný prítlak sa postará aerodynamický tuning zjavný najmä pri pohľade na výsuvné zadné krídlo a väčší difúzor. Zväčšené otvory v prednom nárazníku zas privádzajú viac vzduchu k motoru a brzdám. Interiér je vyšperkovaný novým športovým volantom, hliníkovými dekoráciami, plaketami SVR a špeciálnym čalúnením sedadiel Argyle. Cena za túto parádu známa ešte nie je. Dozvieme sa ju však možno ešte pred začiatkom ženevského autosalónu. Slávnostné statické odhalenie má totiž prísť už 17. februára.

Zdroj: pravda.sk

<*>

Tagy: , , ,